Opakovanie v C++e
Sa robí niektorým z týchto spôsobov:
1. Príkaz while (x<3)
{ ak nie je podmienka splnená už na začiatku, príkaz sa nevykoná ani raz
příkaz;
}
 = kým je podmienka pravdivá (x<3), opakuje sa príkaz A. Ak prestane platiť, program pokračuje príkazom B a ďalej.
2. Príkaz do
{
  příkazyA;
B;
} while (x<3)
 = je to isté, len podmienka sa zisťuje na konci vetvenia. Príkazy A a B sa opakujú,
 kým platí podmienka x<3. Ak prestane platiť, ide príkaz C.
3. Príkaz for   for (vyraz1;vyraz2;vyraz3)
{
... writeln(i);
}
Inkrement  ++ zvětší hodnotu proměnné o 1
Dekrement  -- ju zmensi
Môžeme ich použiť pred premennou aj za premennou.
Pred je ak sa má najprv vykonať plus/mínus, za je až po vykonaní príkazu, v ktorom je.
#include <conio.h> 
#include "kor.cpp" 
void main () { 
Kor k; 
  int i; 
  for (i=1; i<=4; i++) { // nasledujuce prikazy sa 4x zopakuju 
cout << "zapisem" endl; príkaz i++ znamená to isté ako i=i+1 ... obsah premennej i sa zvýši o 1.
  getch (); }
Príklad 8      [1]
Príklad 9    [2]
Príklad 10    [3]
V C++ je:
logická nepravda reprezentovaná celým číslom = 0,
logická pravda reprezentovaná celým číslom rôznym od 0,
Môžeme porovnávame hodnoty dvoch výrazov pomocou relačných operátorov:
 výsledkom porovnania je logická pravda (celé číslo = 1) alebo logická nepravda (číslo = 0),
 dva výrazy a, b  môžeme porovnať pomocou nasledujúcich relačných operátorov: 
matematicky: zápis v C++: príklad: výsledok:
a = b a==b 5==5 1
a je rôzne od b a!=b 5!=5 0
a menšie alebo rovné b a<=b 4<=7 0
Môžem používať nasledujúce logické operátory:
matematicky: v C++: príklad: výsledok:
logické NOT a !a !0 1
logické a AND b a && b 1 && 0 0
logické a OR b a || b 1 || 0 1

[1]
Pietro:
Uprav program, ktorý vyzve človeka na zadanie čísla, po ktoré chceme losovať (napr 20), potom vylosuje 5 čísel a napíše ich s komenárom vase stastne cisla su ....
[2]
Pietro: Napíš program, ktorý si vypýta najprv počet výpočtov, potom Hrubú mzdu v korunách, vypočíta a zobrazí čistú mzdu podľa týchto kritérií:
ak je hrubá mzda pod 10000Sk, daň je 10 percen, od 10001 po 20000 je 15 percent a nad 20001 je 20 percent. Po poslednom skončí.
[3]
Pietro: Napíš program, ktorý vypíše tieto čísla a skončí:  5 4 3 2 1 0 -1 -2 -3 -4 -5. Príklad urobte VŠETKÝMI TROMI TYPMI CYKLOV.