Grafické a zvukové príkazy v
Pascale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
line(5,3,133,111); |
nakreslí čiaru z bodu (5,3) do bodu (133,111) |
|
|
|
|
|
|
|
rectangle(1,1,50,100); |
nakreslí obdĺžnik s ľavým horným rohom (5,3) a pravým dolným
(133,111) |
|
|
|
|
circle(100,100,33); |
nakreslí kružnicu so stredom (100,100) a polomerom 33 |
|
|
|
|
|
|
filledrectangle(1,1,50,100); |
nakreslí plný obdĺžnik s ľavým horným rohom (5,3) a pravým
dolným (133,111) |
|
|
|
|
filledcircle(100,100,33); |
nakreslí kruh so stredom (100,100) a polomerom 33 |
|
|
|
|
|
|
setcolor(n); |
nastaví farbu na hodnotu premennej n, 15 je biela, 0 je čierna.
Prednastavená je biela. |
|
|
|
setpenwidth(k); |
nastaví hrúbku pera v bodoch-pixeloch na k, normálne je 1 |
|
|
|
|
|
sounf(frekv); |
spustí hranie tónu s frekvenciou frekv, a je 443 |
|
|
|
|
|
|
|
nosound; |
ukončí hranie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
delay(4000); |
zastaví program na 4 sekundy = 4000ms |
|
|
|
|
|
|
|
putpixel(10,33,f); |
zafarbí bod (10,33) na farbu f |
|
|
|
|
|
|
|
|
f:=getpixel(13,33); |
premennej f priradí číslo farby bodu (10,33) |
|
|
|
|
|
|
|
l:=length(text); |
priradí premennej l počet znakov premennej text. Ak bol
predtým text:=trnava, tak to je 6 znakov, čiže l:=6 |
|
Príklady: vytvor program ktorý nakreslí: |
farebný terč |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
šachovnicu sadu kruhov |
|
farebné čiary |
|
|
|
|
|
|
|
z 1 bodu, iné farby |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
farebné bodky |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vo forme snehu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
v strede čierny štvorec |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program, ktorý po zadaní slova ho napíše odzadu dopredu. Slovo
Trnava napíše avanrT. |
|
|
|
|
|