Grafické a zvukové príkazy v Pascale
line(5,3,133,111); nakreslí čiaru z bodu (5,3) do bodu (133,111)
rectangle(1,1,50,100); nakreslí obdĺžnik s ľavým horným rohom (5,3) a pravým dolným (133,111)
circle(100,100,33); nakreslí kružnicu so stredom (100,100) a polomerom 33
filledrectangle(1,1,50,100); nakreslí plný obdĺžnik s ľavým horným rohom (5,3) a pravým dolným (133,111)
filledcircle(100,100,33); nakreslí kruh so stredom (100,100) a polomerom 33
setcolor(n); nastaví farbu na hodnotu premennej n, 15 je biela, 0 je čierna. Prednastavená je biela.
setpenwidth(k); nastaví hrúbku pera v bodoch-pixeloch na k, normálne je 1
sounf(frekv); spustí hranie tónu s frekvenciou frekv, a je 443
nosound; ukončí hranie
delay(4000); zastaví program na 4 sekundy = 4000ms
putpixel(10,33,f); zafarbí bod (10,33) na farbu f
f:=getpixel(13,33); premennej f priradí číslo farby bodu (10,33)
l:=length(text); priradí premennej l počet znakov premennej text. Ak bol predtým text:=trnava, tak to je 6 znakov, čiže l:=6
Príklady: vytvor program ktorý nakreslí: farebný terč
zasuvka.jpg hribik.jpg
terc.jpg
ciary.jpg
šachovnicu sadu kruhov farebné čiary
kruhy.jpg
sach.jpg
z 1 bodu, iné farby
sneh.jpg
farebné bodky
vo forme snehu
v strede čierny štvorec
Program, ktorý po zadaní slova ho napíše odzadu dopredu. Slovo Trnava napíše avanrT.